Varför gör jag det här?

Jag frågar ibland mig själv varför. Varför gör jag det här?
Varför plågar jag mig själv på det här viset och till vilken nytta?
.

Inners inne vet jag ju att det sitter i mitt huvud. Även om jag så går ner 10 kg så kommer jag fortsätta och fortsätta. Aldrig vara nöjd. Jag vet det för att jag ligger på målvikten nu. Vikten då jag sa till mig själv att där skulle jag vara nöjd. Men här är jag nu med en ny målvikt, nya visioner och jag är inte nöjd.
.
Jag frågar mig själv om det är värt det, om det här problemet är värt att ta hela mitt liv, värt att gå föra allt annat som vänner, familj och lycka. Jag svarar mig själv att Nej det är det inte. Ut och njut av allt du gått miste om, ut med dig och va normal. Jag bestämmer mig.
.
Först bara en sista titt i spegeln. Av ren vana som alltid. Jag ser på mig själv och allt jag ser är fett.
Nej jag ska fortsätta. Det får kräva vad det vill bara jag blir smal. Att bli smal. Det är vad mitt liv går ut på, vad allting kretsar kring och jag accepterar det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0