Pojkvänner och anorexia

Jag har läst en del pro-ana bloggar på sista tiden. Något jag lagt märke till är att de flesta av tjejerna faktiskt har pojkvän precis som jag. Först förvånade det mig, borde inte tjejerna med pojkvän få bekräftelse nog att undvika anorexia? Borde de inte istället vara singel tjejer som frågar sig själva varför ingen vill ha dem som utvecklar denna sjukdom? Sedan började jag tänkta på min egen situation. Jag har pojkvän, han tycker jag är vackrast i världen precis som jag är och avskyr min matfixering. Han ger mig bekräftelse visst, men jag tror att man som flickvän känner ett visst krav av att vara perfekt, man har någon att tillfredsställa och någon som ser en. Att min pojkvän har en kropp de flesta killar skulle döda för( och jag menar inte att skryta) gör inte kraven mindre från min sida. Sedan jag var alldeles för ung har jag tänkt på min vikt, men ätstörningen började inte på riktigt förens jag och min pojkvän blev tillsammans. Resor tillsammans började planeras och jag kände att det var ett måste att gå ner i vikt. Jag ville inte att folk skulle undra vad en så snygg kille gjorde med mig, den kurviga tjejen.
Min pojkväns (enligt mig) perfektion, ställer krav på mig. Det spelar ingen roll att han tycker jag är för smal, att han tycker jag är vacker osv för hans skull vill jag vara perfekt, jag vill att vi ska vara lika på gatan, inte skönheten och odjuret..
Är den här teorin helt åt skogen eller har jag någon typ av poäng? Kan det vara en teori till att tjejer bantar för att de känner krav, inte från killens sida utan på sig själva just som flickvänner att vara en en "snygg partner"..

Kommentarer
Postat av: ellen

hjärtat! jag känner verkligen igen mig. Innan äs bröt ut på riktigt jämförde jag jämt mig med min tanige, smala pojkvän. Senigt snygg, alltså. Han åt så lite... Hoppas deppet ger med sig imorgon. Kram, Ellen

2009-11-23 @ 22:34:49
URL: http://wannagetthinner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0