P-piller och vikt

För en vecka sedan bytte jag från preventivmedlet Neovletta till det hormonfria Cerazette efter att ha tagit Neovletta i ca ett år. Gjorde det för att jag fick för mig att hormonerna i Neovletta gjorde mig tjockare. Brösten växer ju så varför skulle då inte resten av kroppen göra det.
.
Hur som helst så bytte jag och kanske är det inbillning eller i kombination med min banting men jag tycker mig se skillnad. Kanske intressant information för någon som bryr sig.
Brösten har också minskat lite men för mig som tycker det är snyggt att vara planka är det inga problem.
Så inga hormontillskott i p-piller alltså. Kör på hormonfria Cerazette.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0