hatar planerade måltider

Det jobbigaste som finns är när folk ska kommentera ens matvanor. Idag var minst 4 pers på mig bara för att jag inte åt lunch och jag orkar inte längre försvara mig. Hitta på lögner om att jag redan ätit, inte är hungrig, ska äta senare osv, för jag hör ju själv hur misstänkt det låter. Det är dagens största problem. Att undvika lunchen smidigt, hemma är det inte samma problem eftersom jag ändå aldrig äter tillsammans med familjen. Konstigt nog är mina vänner mer på mig är familjen..

Samtidigt som jag hatar när folk tjatar om att mans ska äta så tycker jag det är ännu värre när de inte gör det.
Är jag så tjock så de inte oroar sig? Tycker de bara att de är bra att jag inte äter? Om de kommenterar att jag inte äter så måste det ju betyda att de är oroliga för att jag är smal och om de inte gör de så..ja ni fattar..
Lite dubbelmoral alltså. Tänk om man bara kunde ta bort alla larviga planerade måltider på dygnet. Alla regler och moraler om att man måste äta. Låt folk göra som dom vill! Äta är frivilligt och att inte göra det borde vara normalt.
Som jag sagt tidigare så behöver vi verkligen inte så mycket mat som vi pressar i oss.
Idag har jag ätit ett äpple. thats it. Här till och med tränat och är inte det mista hungrig. Hungern kommer förmodligen inte komma förens ikväll, men då går ja och lägger mig så är den borta nästa morgon. Easy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0